söndag 13 december 2009

Finsk Julkonsert

Igår hade jag o min älskade Malin lite egen tid. Vi skulle shoppa vi va i Sollentuna centrum ,men vi va inte på shopping humör behövdes lite korv o frisk luft. Undrar varför? Men Malin shoppade lite jag köpte julkort o frimärken . Inte likt mig. Idag har jag varit på Julkonsert m Jari Sillanpää. Finsk sådan han e född i Sverige så det så hemma för mig, han pratar som en annan (finska alltså). Vi har alltid sjungit ganska mycket i min familj, så mycket gamla minnen dyker upp.Alltså en ganska tårfylld tillställning.Saknar mycket i mitt liv bla min underbara Pappa som dog för 8 år sen.Men när man hörde vissa av dessa fantastiska sånger så fanns han där. Mamma och jag vi grät i kapp och sa att detta ska vi göra om .Nu ser jag fram emot julen mina barn nu blir det mycket finska julsånger.Köpte skivan. Jag lyssnar alldrig på finsk musik annars. Undrar om det har med åldern och göra. Antagligen..........så e det mina vänner . SOV GOTT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar