onsdag 12 maj 2010

Onsdag

Idag har jag varit ledig .Har varit på mammografi ni som vet hur det är, ojojoj så platt man blev helt plötsligt, ont , ångest innan man får svaret. Men hur som helst såg allt bra ut .Pust !!! Just för tillfället. Man springer därifrån med lätta fötter ( men ni som känner mig vet att jag inte springer) går med haltande gång men ändåck lätt. Och lättad.Min älskade mamma fick en propp i ögat och några blödningar i söndags morse,kastade mig iväg från vårt underbara land. Vi träffades på Sankt Erik s sjukhus.I allt elände visade sig att hon har grön starr i båda ögonen. Hon har inte haft några problem tidigare. Men vi hoppas på det bästa ...Hon e så stark min mamma.. Själv har jag funderat mycket ,grön starr, e ärftligt.Man ska inte ta ut nått i förskott men det har varit lite mycket just nu så man funderar. Denna helg brukar vi vara i Trosa o campa. Med våra vänner Carina o Svenne.Men vi har så mycket just nu så vi hinner ej. Lite tråkigt, vi tar igen det senare. Min vän Malin hon har en härlig blogg .www.sparvugglansrevir.se. Titta gärna in på den hon skriver så härligt, så man blir alldeles tagen.Jag skulle vilja läsa en bok med dig Malin skriv en !!! Hon e min bollplank. Oj vad mycket det blev idag.Ha en underbar helg mina vänner... Kram

2 kommentarer:

  1. Ibland samlar livet ihop sig och serverar oss svårigheterna på en gång, då gäller det att hålla huvudet kallt och ta en sak i taget. Bocka av och känn glädje i mamografiresultatet, det preliminära, och känn en ödmjuk glädje i att din mammas propp inte gick iväg till ett riktigt allvalrigt ställe i kroppen. Grön starr behöver inte gå i arv och förresten spär varje generation ut anlag för alla rftliga sjukdomar (även om nya kommer till). Carpe diem min vän!
    Ha en bra helg
    Malin

    SvaraRadera
  2. Ge mormor en jätte kram från mig, hoppas hon kryar på sig! / Jossan

    SvaraRadera